26. září 2013

"Happy Monday" v pražské zoo, 23. 9. 2013

Slibovaný článek z Výravy potřebuje ještě nějaký čas, aby uzrál (už!), nicméně doufám, že ani nová várka fotek ze zoologické zahrady mé drahé čtenářstvo neurazí...

Letos v návštěvách zoo vskutku trhám rekordy, ale určitě sami uznáte, že je-li na jedné váhové misce výlet za zvířaty a na druhé sezení doma na zadku, moc prostoru ke spekulování se nenabízí. Jako obvykle se sice musí vyskytnout nějaký zádrhel (viď, bráško), ovšem já se jen tak nedám - ignorujíc nepříliš příznivou předpověď počasí i nenadálé dopravní komplikace (aneb příště zase raději metrem než tramvají). Po opatření nezbytného potvrzení o studiu a ještě nepostradatelnějšího šamponu (o tom snad taky někdy jindy) se tedy opět ocitám před branami Zoo Praha, jen si tentokrát vstupenku nepořizuji přímo u pokladen, nýbrž v informačním centru, kde tak ušetřím rovných 149,-- Kč! Během zářijových pondělků mají totiž možnost zaplatit za vstupné symbolickou korunu všichni, kteří se zúčastní fotosoutěže, již zoologická zahrada tradičně pořádá. Plán na příštích několik hodin tak mám určený, i když je relativně jednoduchý: pořídit alespoň jednu fotografii, s níž se nebudu stydět do soutěže přihlásit.

Úkol se snažím začít plnit hned u lachtaní rodiny, kam vedou moje první kroky. A právě lachtani se pro tenhle den ukážou jako nejlepší společníci. Díky kouskům, které předvádějí ve vodě i na souši, a hlavně roztomilé Wendy vydržím u jejich bazénu tak dlouho, dokud mě nevyžene studený vítr... Následně mě potěší znovuotevřená dětská zoo (nohy ale poněkud zklame pořád stojící lanovka), z obyvatel pak asi nejvíc mláďata psů pralesních (které mi foťák bohužel odmítal přes sklo zdokumentovat), čtveřice psů ušatých a panda červená (kterou se mi myslím úplně poprvé podařilo zahlédnout už minule, ale teď jsem ji navíc stačila i vyfotit). Před odchodem napravím pár restů, které jsem posledně nestihla, včetně pochutnání si na teplé lázeňské oplatce, a pak tradá domů - zjistit, jak vlastně ten fotolov nakonec dopadl.
No... na soutěžní e-mail jsem poslala 8 fotek a poté, co jsem vybrala několik dalších hodných zdejšího uveřejnění, dumám, jestli k nim ještě jednu či dvě nepřihodit (víte, co se říká o náhodě). Proto pěkně prosím, jestli byste se v komentářích mohli podělit o svoje favority, abych věděla, jestli jsem zvolila správně, nebo mám něco napravit :-)

2 komentáře:

  1. Zoo jsou super (z mojí poslední návštěvy mám dost podobnou vstupenku http://nd06.jxs.cz/736/260/161b0038ec_90454077_o2.jpg) a stejně tak Tvoje fotky, do jedné. Mám-li přesto vybrat favority, tak po dlouhém dumání je to za mě želva, oba lemuři, panda a žirafa, ale... fakt těžce se z tolika krásných fotek vybírá. A mimochodem převelice děkuji za pohled! Po příjezdu domů na mě čekaly dva a když na mě z jednoho koukalo psisko, hned mi to bylo jasný :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já věděla, že jsem tu neuvěřitelně vypadající vstupenku už někdy někde viděla, takže v první řadě díky za připomenutí. A hlavně děkuju za tu várku nových komentářů, všechny tři mě moc potěšily! Tenhle sice přišel až po uzávěrce oné soutěže, ale neva - na želvě, lemurovi (teda doufám, oni tu jsou totiž taky 3, hned pod sebou) a pandě jsme se shodly, tak se necháme překvapit... ;-)

      Vymazat